Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός στην Ελλάδα σε αριθμούς

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην Ελλάδα έχει έρθει και τα αποτελέσματά του στην Ελληνική βιομηχανία που έχει τολμήσει να εφαρμόσει αυτόν, είναι άκρως ικανοποιητικά. Ένας σημαντικός αριθμός εταιρειών του Ελληνικού επιχειρείν έχουν κερδίσει το στοίχημα του μεγάλου ψηφιακού update, καταφέρνοντας να ανυψώσουν την αξία της επιχείρησής τους και να μειώσουν σημαντικά τα προβλήματα που παρουσιάζονται στον παραδοσιακό τρόπο λειτουργίας.

Ωστόσο, οι αριθμοί δεν είναι ακόμα ικανοποιητικοί. Έχει παρατηρηθεί μεγάλη υστέρηση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, καθώς η επένδυση σε αυτόν απαιτεί σημαντικές δράσεις και αλλαγή κουλτούρας. Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Ψηφιακού Μετασχηματισμού του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, 9 στις 10 επιχειρήσεις αναγνωρίζουν τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού, όμως μόνο το 48% έχει σχέδιο υλοποίησής.

Η ψηφιοποίηση του δικτύου εφοδιασμού, ξεκινά κυρίως από τις εμπορικές και βιομηχανικές επιχειρήσεις και συνεχίζει στις εταιρείες 3PL (third party logistics).

Σχετικά με το εμπόριο και την βιομηχανία, η ίδια έρευνα καταγράφει ότι το 62% των Ελληνικών επιχειρήσεων κάνει διαχείριση πελατών με ERP, με περιστασιακή αξιοποίηση των big data analytics. Όσον αφορά την διαχείριση αποθηκευτικών χώρων, το 53% βασίζεται ακόμη σε φύλλα excel, ενώ μόλις το 36% χρησιμοποιεί WMS. Τέλος, στην διαχείριση στόλου οχημάτων, το 41% δεν διαθέτει FMS και μόνο το 20% κατέχει εξειδικευμένο σύστημα.

Οι εταιρείες 3PL, στην πλειοψηφία τους έχουν υιοθετήσει τις αρετές της ψηφιοποίησης. 8 στις 10, επενδύουν πλέον σε συστήματα διαχείρισης αποθηκών και στόλου οχημάτων. Το 71% των επιχειρήσεων κάνει διαχείριση πελατών με ERP, όμως κάνει χρήση φύλλων excel σε ποσοστό 56%, για διάφορες παράλληλες εργασίες. Τέλος, το 52% των 3PL και εταιρειών διανομών, κάνει διαχείριση στόλου οχημάτων με FMS, ενώ ολοένα αυξανόμενη είναι και η χρήση ψηφιακών αισθητήρων RFID.

Κλείνοντας, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, τα οφέλη που προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι ιδιαιτέρως σημαντικά. Μειώνει τα αποθέματα κατά 15%-25%, τα κόστη των outbound logistics κατά 25% και βελτιώνει την αποδοτικότητα μεταφορικών μέσων και παγίων κατά 44% Το ίδιο ισχύει και για την διαθεσιμότητα α’ υλών, καθώς μπορεί να βελτιωθεί κατά 20 με 30%. Επιπρόσθετα, παρατηρείται 100% αύξηση της δυναμικότητας μεταφορικού δικτύου. Τέλος, είναι απαραίτητο να αναφερθεί ότι τα κόστη λειτουργίας στόλου, μειώνονται κατά 17%.